People will give up their personal info if you give them a good reason

kwalitisme:

Privacy? Don’t bother. No one’s interested.

Originally posted on Gigaom:

We face a constant barrage of requests for our personal information everyday, and more often than not our first concern is who has access to that information and how will it be used. At GigaOM’s Structure:Data conference on Wednesday, a panel of experts from the worlds of biology, location analytics and data science talked about how the concepts of personalization and privacy concerns don’t have to be at odds with each other. People will give up their personal information if you give them something they find personally valuable, Ken Chahine of Ancestry.com, Naveen Jain of Inome and David Shim of Placed agreed.

Just like people used to be afraid of browser cookies and their implications for privacy and now accept them as standard, Shim, Placed’s founder and CEO, said he believes our attitudes toward our location data will undergo the same transition once people understand the inherent value of what…

View original 6,170 more words

About these ads

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s