The Brain’s Ability to Look Within: A Secret to Well-Being | The Creativity Post

This article describes what happened since we’ve lost the true meaning of Quality. Quality is the inner feeling we get when we are looking at things, experience things, listen to music, listen to others, feel, smell and sense in any other way. It’s an internal feeling, out attention should be turned inward to experience this. Sadly, we’ve lost the capability to turn our attention inward. The whole society learns us to prioritize external oriented attention thereby loosing the true and fully experience of real Quality.

Read this article to find out what the consequences are.

 

The Two Paths of Attention: Outward & Inward

What’s the difference between noticing the rapid beat of a popular song on the radio and noticing the rapid rate of your heart when you see your crush? Between noticing the smell of fresh baked bread and noticing that you’re out of breath? Both require attention. However, the direction of that attention differs: it is either turned outward, as in the case of noticing a stop sign or a tap on your shoulder, or turned inward, as in the case of feeling full or feeling love.

The Brain’s Ability to Look Within: A Secret to Well-Being | The Creativity Post.

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s