Sharing is a cultural right, not a market failure – Communs / Commons

An endless stream of law proposals, soft-law initiatives and free-trade agreements keeps trying to eradicate or prevent the non-market sharing of digital works between individuals. New strategies are pushed using incentives and threats so that intermediaries will police the Internet to save the scarcity-based business models of a few from the competition of abundance. So is it business as usual? Well, no longer.

There are strong signs that citizens and digital rights organizations have reached a new maturity in what used to be the “piracy” debate. For many years, they of course stressed the damage that the war against piracy was doing to the Internet, to freedoms and fundamental rights. However, many seemed to have forgotten that the initiators of file sharing … called it file sharing. They feared standing explicitly for its legitimacy and looked for schemes that would buy peace in the war against P2P. They pushed for blanket licensing or licence globale proposals whether optional or compulsory that proposed to compensate a limited set of industries motion picture, phonographic industry and a lesser extent TV for the harm allegedly caused by unauthorized sharing.

read article: Sharing is a cultural right, not a market failure – Communs / Commons.

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s