Keeping Up With The Quants May Prevent the Next Big Data Crisis

What's The Big Data?

Keeping-Up-with-the-QuantsKeeping Up with the Quants: Your Guide to Understanding and Using Analytics, by Thomas H. Davenport and Jinho Kim, is an accessible and timely introduction to the data mining work of quantitative analysts. Aimed primarily at a business audience, it was written as a guide for the 1.5 million data-savvy managers the McKinsey Global Institute (MGI) estimated the United States will need by 2018.

Given the intense discussion in recent days of data mining in a non-business context, it seems that the audience for the book is much larger than 1.5 million. MGI may have vastly underestimated the number of people who already today need the type of education Keeping Up with the Quants provides, aiming as it does to “develop the analytical skill levels of novices.”  Data—and the urge to collect and mine it—has taken by storm all corners of the globe and all types of organizations, and…

View original post 1,426 more words

Advertisements

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s