The cloud-fueled disruption of business analytics is coming

See on Scoop.itIT News

Try to name an industry that hasn’t been disrupted by cloud technology. Enterprises now rely on a new set of cloud-based software applications to run their businesses, whether it’s Box for enterprise collaboration, Workday for ERP software, Marketo for marketing automation or Zuora for subscription billing. These companies are responsible for a tectonic shift that forever changed how the enterprise does business.

Business analytics (BA) is ripe for a similar transformation, yet the field as a whole has yet to realize the full benefits of cloud, and enterprise agility is suffering as result. The methods most businesses use to capture and analyze critical data are 10 to 15 years old. This leaves them ill-equipped to keep pace with rapidly changing business needs.

 

IDC estimates the business analytics market will hit $50.7 billion in revenue by 2016, growing at a rate of almost 10 percent a year until then. That’s solid, brisk growth. But I believe the BA market can do quite a bit better, to the tune of reaching $150 billion by 2020. To make this a reality, companies must do two things.

John Lasschuit ®™‘s insight:

#Bigdata #Business #analytics and #cloud.

See on gigaom.com

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s