Data Alone Won’t Get You a Standing Ovation

See on Scoop.itAbout leadership

Your data needs soul to illuminate and inspire.

 

A few years ago, Dr. Brené Brown delivered a presentation on “The power of vulnerability” at TEDx Houston. As a professor at the University of Houston, Brown studies vulnerability, courage, authenticity, and shame. It’s a pretty big subject area to squeeze into 18 minutes, yet Brown did it so well that her presentation has been viewed 15 million times and has turned Brown into a New York Times bestselling author.

 

She began her presentation with a short anecdote:  A couple of years ago, an event planner called me because I was going to do a speaking event. She said, “I’m really struggling with how to write about you on the little flier.” And I thought, “Well, what’s the struggle?” And she said, “Well, I saw you speak, and I’m going to call you a researcher but I’m afraid if I call you a researcher, no one will come because they’ll think you’re boring and irrelevant.” And I was like, “Okay.” And she said, “But the thing I liked about your talk is you’re a storyteller. So I think what I’ll do is just call you a storyteller.”

John Lasschuit ®™‘s insight:

Carmine Gallo on #HarvardBiz: tell  the story behind the #data.

See on blogs.hbr.org

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s