6 myths about data-driven design

There is a lot of buzz about data-driven design, but very little agreement about what data-driven design really means. Even deciding how to define data is difficult for teams with spotty access to data within their organizations, uneven understanding, and little shared language. For any site or app, it’s standard practice to have analytics, A/B tests, surveys, intercepts, benchmarks, scores of usability tests, ethnographic studies, and interviews. So what counts as data? And more importantly, what will inform design in a meaningful way?

In trying to understand what data-driven design is, we can start with what data-driven design is not. Then maybe we can work toward how data might actually help make user experience better.

 

Source: mashable.com

Data means big, numbers and is objective truth. These and other myths debunked. By Pamela Pavliscak for UX Magazine.

See on Scoop.itIT News

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s