What Is Big Data Really Supposed To Achieve?

The time comes during a technology’s evolution into the general consciousness when its actual definition comes into question. That’s especially true with something as amorphously named as big data.

I’ve increasingly noted that some people take it literally, equating “big data” with “lots of data.” That’s in direct contradiction to how the industry defines it, which is generally the combination of “structured data” and “unstructured data.”

I’ve especially noted this recently, with this month’s dual cultural lollapaloozas of both the Super Bowl and the Academy Awards. The attempts to predict the outcomes of these events beg the question: what is big data analysis really supposed to achieve? Can it really predict discrete outcomes? Or is it really designed to identify patterns and potential outcomes?

Source: www.forbes.com

By Howard Baldwin. The ultimate answer probably lies within the “big” part of big data. Big, in this case, encompasses multiple gradations of data.

See on Scoop.itThe New way of Work

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s