Internet of Things: Why the Support of Things is the future of customer experience

While already besieged, the customer service industry is in for an even wilder ride thanks to the growing adoption of the Internet of Things (IoT) product market. While wearables and connected devices are becoming mainstream, many brands continue to cling to outdated customer service models. These traditional support models will inevitably break under the weight of this new consumer reality.

According to Dimension Data’s 2013/14 Global Contact Centre Benchmarking Report, consumer dissatisfaction levels are at record highs. Even with the addition of new engagement channels such as email, web chat and social media, nearly half of all UK retailers get a failing grade when it comes to customer responsiveness, as reported in the 2015 Eptica Multichannel Customer Experience Study. And those on the other end of the phone – customer service agents – are equally unhappy, leaving their field in record numbers.

Source: www.mycustomer.com

By Peter Zeinoun. Realtime visualisation: crucial for #SoT

See on Scoop.itIT News

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s