How Data as a Service (DaaS) Can Boost Customer Experience

Big data has quickly become the heart of leadership in IT, but organizations need more than just the information they’re collecting. That’s where the new field of data as a service (DaaS) comes in.

 

This concept is critical to the new style of business. Rather than relying on casting their nets wide and collecting every data point imaginable, IT and business executives can focus on their core strengths while licensing the information they’re missing on-demand. “Organizations can’t simply boil the ocean. I think we all know that would be pretty impossible, given the enormity of what’s out there,” says Colin Mahony, VP and GM of HP Vertica.

 

Facing heightened consumer demands, IT and customer-facing teams are under pressure to deliver faster, more personalized experiences. Here’s how DaaS can help.

Sourced through Scoop.it from: h30499.www3.hp.com

By ADrian Veleze – HP Insights. Sculptin the customer landscape.

See on Scoop.itIT News

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s