Hekademia | Blog Post

Automated learning pathways are currently a hot topic in discussions on education because those pathways have the potential to personalize learning and provide timely intervention for students.  With automated pathways, also known as adaptive learning, the instruction changes based on the students’ current levels of understanding. In some cases, adaptive learning is teacher-directed. In this case, teachers push new content to their students based on the learners’ previous performances. In other cases, the pathways are “system-generated” so the technology “automatically” adapts to meet the needs of individual students. The latter option is far more controversial because it elicits this question: Are algorithms replacing teachers?  What if the system “misunderstands” and doesn’t provide students with the proper support and intervention?

Sourced through Scoop.it from: www.hekademia.com

By Nicki Darbyson. When we think about technology creating adaptive pathways for students, remember that each pathway was programmed by someone

See on Scoop.itIT News

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s