The Internet of Things drives new opportunities for the automotive industry | The Big Data Hub

The Internet of Things (IoT) and the connected car are altering the landscape of the auto industry. Automotive engineering, manufacturing and customers are all changing rapidly. Not only are cars being transformed; the entire driving experience will undergo a dramatic shift, where next-generation automobiles will help improve our lives. Real-time analytics is being integrated with information across the enterprise to find new opportunities for competitive advantage. Solutions must effectively employ analytics to help enterprises design the right products faster, build and distribute them cost-effectively, and offer a superior driving experience to digitally empowered consumers. There are five distinct areas within the automotive industry that are facing the challenge of redefining business to keep up with the demands of an increasingly connected world.

Sourced through Scoop.it from: www.ibmbigdatahub.com

By Chris O’Conner.Like many industries, the IoT is changing how the auto industry operates. These changes bring multiple challenges, but even more opportunities. Businesses will have to rethink the way they manufacture, sell and manage vehicles and customer relationships to outpace the competition. The good news: if you figure out how to turn these challenges into competitive advantages, you will lead the way. 

See on Scoop.itIT News

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s