The diffusion of brand, ownership, and experience – Brian Solis

Guest post by Ian Greenleigh, author of The Social Media Side Door (Fall 2013) and social strategist with Bazaarvoice. Follow him on Twitter @be3d

Products were once contained by physical ownership and access. To experience a product, you had to buy it or try it. Brands extended beyond the idea of physical products into other types of consumer exposure to companies. Non-customers have always had access to brands outside of the ownership capacity, through advertising, word of mouth, and any other manifestation of a company that didn’t require ownership of their product. But this brand experience lacked depth—you may have seen an ad for something, but without having consumed it as a product, it would be hard to argue that you really experienced it in any meaningful way.

See on www.briansolis.comCooperative capitalism

See on www.briansolis.com

About kwalitisme

Een eigenwijze, dwarse, innovatieve denker. Een echte Child of the sixties, anti autoritair, liberaal, republikein maar verantwoordelijk. En is ervan overtuigd dat het teruggeven van eigen verantwoordelijkheid aan burgers veel zal verbeteren. Business Innovator. Ambassadeur van 'Use Your Own'. Ruim 30 jaar IT ervaring en nog steeds verbaasd over hoe slecht IT gebruikt wordt. IT zou vanuit de gebruikers moeten komen, niet opgelegd aan gebruikers. Maar niet alleen geïnteresseerd in IT. Ook financieel economisch groot voorstander van andere montaire systemen, niet gebaseerd op geld als handelsmiddel, maar gebaseerd op waarde. Kwaliteit is zijn passie: organisatie die gedreven worden door het leveren van echte kwaliteit van hun producte of diensten, zijn de organisaties die het verschil gaan maken en uiteindelijk overleven. Daarom nu Kwalitist, en een onderneming genaamd 'Kwalitsme': het opnieuw inhoud geven aan kwalititeit.

Leave a comment